Son g\u00fcncellenme tarihi: <\/strong><\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>A1, A2, B1, B2, C1, C2 \u0130ngilizce Seviyeleri Nedir?<\/p><\/h2><\/div>
\u0130ngilizce seviyeleri, CEFR \u00e7er\u00e7evesinde, d\u00fcnya standard\u0131 olarak belirlenen toplam 6 seviyeden olu\u015fur. Her bir ingilizce seviyesi, bir harf ve bir rakamdan olu\u015fan bir grupla belirtilir. Bu seviyeler A1, A2, B1, B2, C1 ve C2 olarak belirlenmi\u015ftir.<\/p>\n
\u0130ngilizce seviyeleri A1 Beginner (Ba\u015flang\u0131\u00e7), A2 Pre Intermediate (Orta-alt\u0131), B1 Intermediate (Orta), B2 Upper-intermediate (Orta-\u00fcst\u00fc), C1 Advanced (\u0130leri), C2 Proficient (Anadil seviyesi) olarak tan\u0131mlanm\u0131\u015ft\u0131r.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
CEFR Nedir? CEFR A\u00e7\u0131l\u0131m\u0131 Nedir?<\/p><\/h2><\/div>
CEFR a\u00e7\u0131l\u0131m\u0131 “Common European Framework for Languages<\/strong>“d\u0131r. CEFR, anadili olmayanlar\u0131n dil yeterlili\u011fini tan\u0131mlamak ve kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131rmak i\u00e7in uluslararas\u0131 kabul g\u00f6rm\u00fc\u015f bir \u00e7er\u00e7evedir. Bir ba\u015fka deyi\u015fle CEFR, yabanc\u0131 dil e\u011fitiminde o dile yetkinli\u011fi \u00f6l\u00e7en Avrupa Dil Politikas\u0131’n\u0131n bir par\u00e7as\u0131d\u0131r. \u00d6ncelikle Avrupan\u0131n tamam\u0131nda olmak \u00fczere d\u00fcnya \u00e7ap\u0131nda bir\u00e7ok \u00fclkede ve dil e\u011fitimi verilen okullarda kullan\u0131l\u0131r.<\/p>\nCEFR, dil \u00f6\u011frencilerinin okuma, yazma, konu\u015fma ve dinleme becerilerini \u00f6l\u00e7meyi ama\u00e7lar ve bu becerilerin A1’den C2’ye kadar alt\u0131 seviyede tan\u0131mlanmas\u0131n\u0131 sa\u011flar. Bu seviyeler, \u00f6\u011frencilerin ne kadar iyi bir dil becerisine sahip oldu\u011funu ve bu becerilerinin hangi ama\u00e7lar i\u00e7in kullan\u0131labilece\u011fini tan\u0131mlar. CEFR, dil \u00f6\u011frenme s\u00fcrecini standartla\u015ft\u0131rarak \u00f6\u011frencilerin ilerlemesini ve hedeflerine ula\u015fmas\u0131n\u0131 kolayla\u015ft\u0131r\u0131r.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
CEFR \u0130ngilizce Seviyeleri Nelerdir?<\/p><\/h2><\/div>
\u0130ngilizce dil seviyeleri, Avrupa Ortak Dil Referans \u00c7er\u00e7evesine (CEFR) g\u00f6re d\u00fczenlenir ve \u00fc\u00e7 ana kategoride ve alt\u0131 seviyede grupland\u0131r\u0131l\u0131r. CEFR, anadili olmayanlar\u0131n dil yeterlili\u011fini tan\u0131mlamak ve kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131rmak i\u00e7in uluslararas\u0131 kabul g\u00f6rm\u00fc\u015f bir \u00e7er\u00e7evedir.<\/p>\n
CEFR seviyelerinin \u00fc\u00e7 ana kategorisi \u015funlard\u0131r:<\/strong><\/p>\nA1<\/strong>\u00a0(Ba\u015flang\u0131\u00e7 \/ Elementary): Bu seviyede, bireyler temel bir \u0130ngilizce anlay\u0131\u015f\u0131na sahiptir ve tan\u0131d\u0131k durumlarda basit ileti\u015fim kurabilirler.<\/p>\nA2<\/strong>\u00a0(Orta Alt\u0131 \/ Pre-intermediate): Bu d\u00fczeyde, bireyler \u0130ngilizceyi g\u00fcnl\u00fck durumlarda kullanabilir ve basit metinleri ve konu\u015fmalar\u0131 anlayabilir.<\/p>\nB1<\/strong>\u00a0(Orta \/ Intermediate): Bu d\u00fczeyde, bireyler karma\u015f\u0131k metinlerin ana noktalar\u0131n\u0131 anlayabilir ve \u00e7e\u015fitli konularda etkili bir \u015fekilde ileti\u015fim kurabilirler.<\/p>\nAyr\u0131ca daha y\u00fcksek seviyeler,\u00a0B2<\/strong>\u00a0(Orta \u00fcst\u00fc \/ Upper-Intermediate),\u00a0C1<\/strong>\u00a0(\u0130leri \/ Advanced) ve\u00a0C2<\/strong>\u00a0(Yetkin \/ Proficient), giderek artan d\u00fczeyde \u0130ngilizce yeterlili\u011fini temsil eder. CEFR, \u0130ngilizce dil yeterlili\u011fini de\u011ferlendirmek ve onaylamak i\u00e7in dil okullar\u0131nda, \u00fcniversitelerde ve di\u011fer e\u011fitim kurumlar\u0131nda yayg\u0131n olarak kullan\u0131lmaktad\u0131r.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>\u0130ngilizce Seviyeleri: Seviyeleri Anlamak<\/p><\/h2><\/div>
\u0130ngilizce Yeterlilik Seviyeleri Nelerdir?<\/p><\/h3><\/div>
\u0130ngilizce yeterlilik seviyeleri, \u00f6\u011frencileri \u0130ngilizce anlama, konu\u015fma, okuma ve yazma becerilerine g\u00f6re s\u0131n\u0131fland\u0131r\u0131r. Bu seviyeler, \u00f6\u011frencilerin becerilerini \u00f6l\u00e7melerine ve zaman i\u00e7inde ilerlemelerine olanak tan\u0131yan standart bir \u00e7er\u00e7eve sa\u011flar. Farkl\u0131 seviyelere daha yak\u0131ndan bakal\u0131m:<\/p>\n
\n- Beginner<\/li>\n
- Elementary (A1)<\/li>\n
- Pre-intermediate (A2)<\/li>\n
- Intermediate (B1)<\/li>\n
- Upper-intermediate (B2)<\/li>\n
- Advanced (C1)<\/li>\n
- Proficient (C2)<\/li>\n<\/ol>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
0. Beginner\u00a0 \u2013 Temel Seviye<\/p><\/h4><\/div>
Temel \u200b\u200bd\u00fczeyinde, \u00f6\u011frencilerin \u0130ngilizce bilgisi s\u0131n\u0131rl\u0131d\u0131r veya hi\u00e7 yoktur. Temel c\u00fcmleleri anlayabilir ve kullanabilir, kendilerini tan\u0131tabilir ve basit sorular sorabilirler. Beginner \u200b\u200bseviyesindeki bir \u00f6\u011frenci dilbilgisi ve kelime da\u011farc\u0131\u011f\u0131 ile m\u00fccadele edebilir, ancak temel bilgileri tan\u0131d\u0131k ba\u011flamlarda iletebilir.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
1. Elementary (A1) \u2013 Ba\u015flang\u0131\u00e7<\/p><\/h4><\/div>
Ba\u015flang\u0131\u00e7 d\u00fczeyindeki \u00f6\u011frenciler basit c\u00fcmleleri anlayabilir ve kurabilir ve temel konu\u015fmalar yapabilir. Daha geni\u015f bir kelime da\u011farc\u0131\u011f\u0131na sahiptirler ve bildik konularda fikirlerini ifade edebilirler. Ancak yine de karma\u015f\u0131k gramer yap\u0131lar\u0131nda ve incelikli ifadelerde zorluklarla kar\u015f\u0131la\u015fabilirler.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
2. Pre-intermediate (A2) \u2013 Orta alt\u0131<\/p><\/h4><\/div>
Orta alt\u0131 diye terc\u00fcme etti\u011fimiz pre-intermediate seviyesinde \u00f6\u011frenciler, \u0130ngilizce gramer ve kelime da\u011farc\u0131\u011f\u0131n\u0131 daha iyi kavrar. Ki\u015fisel deneyimler, hobiler ve g\u00fcnl\u00fck durumlar da dahil olmak \u00fczere \u00e7e\u015fitli konulardaki konu\u015fmalar\u0131 anlayabilir ve bunlara kat\u0131labilirler. Dil becerileri geli\u015firken, daha karma\u015f\u0131k metinleri anlamak i\u00e7in deste\u011fe ihtiya\u00e7 duyabilirler.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
3. Intermediate (B1) \u2013 Orta<\/p><\/h4><\/div>
Orta seviyedeki \u00f6\u011frenciler sa\u011flam bir \u0130ngilizce temeline sahiptir ve \u00e7ok \u00e7e\u015fitli konularda tart\u0131\u015fmalara kat\u0131labilir. Ana fikirleri hem yaz\u0131l\u0131 hem de s\u00f6zl\u00fc \u0130ngilizce olarak anlayabilir ve d\u00fc\u015f\u00fcncelerini g\u00f6rece kolayl\u0131kla ifade edebilirler. Ancak, daha geli\u015fmi\u015f kelime da\u011farc\u0131\u011f\u0131 ve deyimsel ifadelerle m\u00fccadele edebilirler.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
4. Upper-intermediate (B2) – Orta \u00fcst\u00fc<\/p><\/h4><\/div>
Orta-\u00fcst\u00fc d\u00fczeyde, \u00f6\u011frenciler karma\u015f\u0131k metinleri anlayabilir, tart\u0131\u015fmalara girebilir ve kendilerini ak\u0131c\u0131 bir \u015fekilde ifade edebilirler. Geni\u015f bir kelime hazinesine sahiptirler ve deyimsel ifadeleri uygun \u015fekilde kullanabilirler. Ancak yine de ara s\u0131ra hatalar yapabilir ve daha \u00f6zel veya teknik bir dille ilgili zorluklarla kar\u015f\u0131la\u015fabilirler.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
5. Advanced (C1) – \u0130leri<\/p><\/h4><\/div>
\u0130leri seviyedeki \u00f6\u011frenciler, anadiline yak\u0131n bir ak\u0131c\u0131l\u0131\u011fa sahiptir ve akademik ve profesyonel materyaller dahil olmak \u00fczere karma\u015f\u0131k metinleri anlayabilir. \u00c7ok \u00e7e\u015fitli kelime da\u011farc\u0131\u011f\u0131 ve deyimsel ifadeler kullanarak kendilerini hassas bir \u015fekilde ifade edebilirler. Dil becerileri olduk\u00e7a geli\u015fmi\u015f olsa da, belirli ba\u011flamlarda kullan\u0131mlar\u0131na ince ayar yapmalar\u0131 gerekebilir.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
6. Proficient (C2)<\/p><\/h4><\/div>
Bu seviyedeki \u00f6\u011frenciler, anadili \u0130ngilizce olanlara benzer \u015fekilde ola\u011fan\u00fcst\u00fc bir \u0130ngilizce hakimiyetine sahiptir. T\u00fcm beceri alanlar\u0131nda dili zahmetsizce anlayabilir ve \u00fcretebilirler. Kelime hazineleri geni\u015ftir ve kendilerini her durumda ak\u0131c\u0131 ve do\u011fru bir \u015fekilde ifade edebilirler.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>