Avada
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Ayrıntılı bilgi almak için lütfen WordPress hata ayıklama bölümüne bakın. (Bu ileti 6.7.0 sürümünde eklendi.) in /home/ingilizcegentr/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114Avrupa Dil Portfolyosu Nedir?<\/p>\n
Avrupa Dil Portfolyosu, Avrupa Konseyi taraf\u0131ndan geli\u015ftirilen bir ara\u00e7t\u0131r ve dil becerilerini belgelemek i\u00e7in kullan\u0131l\u0131r. Bu portfolyo, dil \u00f6\u011frenme ve \u00f6\u011fretme s\u00fcrecindeki bireylerin kendi dil becerilerini de\u011ferlendirmelerine yard\u0131mc\u0131 olur. Ayn\u0131 zamanda, dil \u00f6\u011frenme hedeflerini belirlemek, dil becerilerini sergilemek ve ilerlemeyi takip etmek i\u00e7in kullan\u0131l\u0131r.<\/p>\n
Avrupa Dil Portfolyosu, dil \u00f6\u011frenenlerin ve \u00f6\u011fretmenlerin bir dizi dil becerisini de\u011ferlendirmelerine olanak tan\u0131r. Bu beceriler aras\u0131nda dinleme, okuma, konu\u015fma, yazma ve dil bilgisi yer al\u0131r. Avrupa Dil Portfolyosu, bu becerilerin her birinin seviyesini belirlemek i\u00e7in alt\u0131 a\u015famal\u0131 bir \u00f6l\u00e7ek kullan\u0131r: A1, A2, B1, B2, C1 ve C2. Bu seviyeler ayn\u0131 zamanda bir dilin seviyelerinin g\u00f6stergesidir. \u00d6rnek olarak : \u0130ngilizce seviyeleri<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div> Avrupa Dil Portfolyosu<\/p><\/h2><\/div> Avrupa dil portfolyosunu daha detayl\u0131 anlatacak olursak;<\/p>\n Son g\u00fcncellenme tarihi<\/strong>:\u00a0 <\/strong><\/p>\n T\u00fcrkiye Socrates projesine 24 Ocak 2000 tarihinde 253\/2000\/EC say\u0131l\u0131 Avrupa konseyi karar\u0131 ile kat\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Bu ba\u011flamda, Avrupa \u00fclkelerinde uygulanan yabanc\u0131 dil e\u011fitimi uygulamalar\u0131 T\u00fcrkiye\u2019de de benimsenmi\u015ftir.<\/p>\n Yabanc\u0131 dil e\u011fitimleri, Avrupa \u00e7ap\u0131nda, Avrupa Konseyi Modern Diller B\u00f6l\u00fcm\u00fcnce belirlenen e\u011fitim politikalar\u0131na g\u00f6re yap\u0131lmaktad\u0131r. Bu politikadan dolay\u0131, Avrupa Konseyi Modern Diller B\u00f6l\u00fcm\u00fc, Avrupa Dilleri \u00d6\u011fretimi Ortak \u00c7er\u00e7eve Program\u0131n\u0131 (The Common European Framework of Reference for Languages) olu\u015fturmu\u015ftur.<\/p>\n Avrupa Dilleri \u00d6\u011fretimi Ortak \u00c7er\u00e7eve Program\u0131na g\u00f6re yabanc\u0131 dil e\u011fitimi 3 ana b\u00f6l\u00fcmden olu\u015fturmu\u015ftur; \u00f6\u011frenen \u00f6zerkli\u011fi, kendini de\u011ferlendirme ve k\u00fclt\u00fcrel \u00e7e\u015fitlik.<\/p>\n Bu \u00fc\u00e7 temel felsefeye dayanarak yine \u00fc\u00e7 b\u00f6l\u00fcmden olu\u015fan\u00a0Avrupa Dil Portfolyosu<\/strong>\u00a0(European Language Portfolio<\/u>) geli\u015ftirilmi\u015f ve t\u00fcm Avrupa\u2019da yabanc\u0131 dil \u00f6\u011fretiminin ayn\u0131 standartlarda yap\u0131lmas\u0131 sa\u011flanm\u0131\u015ft\u0131r.\u00a0Avrupa Dil Portfolyosu<\/strong>\u00a0(European Language Portfolio – ADP) bir ders kitab\u0131 ya da ek bir materyal \u00f6zelli\u011fi ta\u015f\u0131mamaktad\u0131r. ADP Avrupa konseyinin \u00f6ng\u00f6rd\u00fc\u011f\u00fc resmi bir sistemdir.\u00a0Avrupa Dil Portfolyosu<\/strong>\u00a0(ADP), \u00f6\u011frencinin okul i\u00e7inde ya da d\u0131\u015f\u0131nda yabanc\u0131 dil \u00f6\u011frenim s\u00fcreci boyunca kendi kendini de\u011ferlendirdi\u011fi bir sistem olarak da tan\u0131mlanabilir.<\/p>\n \u00d6\u011frenen bu programda kendisine ait bireysel \u00e7al\u0131\u015fma plan\u0131n\u0131 d\u0131\u015far\u0131dan yard\u0131m alarak ya da almadan geli\u015ftirip uygulayabilmektedir. Bu de\u011ferlendirme sistemi dinleme, okuma, yazma ve kar\u015f\u0131l\u0131kl\u0131 konu\u015fma becerilerine dayal\u0131 olarak olu\u015fturulmu\u015ftur.<\/p>\n ADP, Avrupa Dilleri \u00d6\u011fretimi Ortak \u00c7er\u00e7eve Program\u0131na dayal\u0131 bir de\u011ferlendirme sistemidir. Bu de\u011ferlendirme sistemi, Dinleme, Okuma, \u00dcretimsel konu\u015fma, Kar\u015f\u0131l\u0131kl\u0131 konu\u015fma ve Yazma becerilerine dayal\u0131, A1,A2 (Ba\u015flang\u0131\u00e7 D\u00fczeyi), B1,B2 (Orta D\u00fczey) ve C1,C2 (\u0130leri D\u00fczey) d\u00fczeyleri olarak belirlenmi\u015ftir.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>H\u0131zl\u0131 \u0130\u00e7erik<\/h1><\/div>